h Dolar 8,4253 %0.02
h Euro 10,2823 %0.02
h BIST100 1.459,57 %0.37
a Öğle Vakti 13:06
İstanbul 22°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Ünlü Markaların Dikkat Çeken Sloganları

ad826x90
ad826x90

Girişimci olarak piyasaya çıkmanın yanı sıra o piyasada zihinde kalmak oldukça büyük önem taşıyor. Bu nedenle zihinde kalabilmenin en etkili yol bir sloganınız olması. Bu sebeple Ünlü Markaların Dikkat Çeken Sloganları sizler için tam bir ilham kaynağı. Ancak ünlü markaların sloganlarını birebir kopya çekmeniz size faydadan çok zarar verecektir. Her konuda vurgulanan özgünlük slogan konusunda da oldukça geçerlidir.

İşte Ünlü Markaların Dikkat Çeken Sloganları

Popüler Kültürün Oluşturduğu Sloganlar

Bir markan olarak günümüz çağına ayak uyduran sloganlar üretmeniz oldukça mantıklı. Çünkü günümüzde popüler olan bir konunun yeni çıkan bir markada da belirmesi markanın kolay bir şekilde parlamasına neden olacaktır. Peki popüler kültürün oluşturduğu bu sloganlar nedir?

  • Kilim markasının sloganı olan ‘Bir kilim yeter sevgilim‘ günümüz evliliklerine vurgu yapan bu reklamda kadın eşine bir kilimin yeteceğini söyler. Erkek ise mali külfet olmayacağı için çok sevinir ancak, kadının kast ettiği Kilim mobilyadır.
  • Bir diğer başarılı marka ise Molped. Bu markanın sloganı ise ‘Delikanlı kızlar Molped Kullanır‘ şeklinde. Bu örnek popüler kültürde yer alan delikanlı kız vurgusunu yapmaktadır.
  • Sırada örnek ise dünyaca ünlü bir marka olan Burger King. Markanın sloganı olan ‘Ateş seni çağırıyooor‘ uzun süre hafızalarımızda yer aldı. Popüler kültürün bir ürünü olan slogan cehennemi düşündürdüğü konusunda tartışmalar oluştursa da reklamcılık ve markalaşma adına başarı sağladığı tartışılmayan bir konudur.
  • Bir dönem herkesin ağzında olan ‘Eğitim ŞartDoritos markasının başarılı sloganı olarak karşımıza çıkıyor. Popüler kültür dünyasında oldukça yer tutan bu slogan insanlar arasında çokça dile getirilmiştir. Hatta şakalaşırken bile eğitim şart! eğitim şart’ diye espriler olmuştur.

Kalıplaşan Sözcüklerin Oluşturduğu Sloganlar

Hayatımızın birçok yerinde kullandığımız cümleleri markalarda çok dikkat etmiş ki sloganlarında bu cümlelere yer vermişlerdir. Bu sebeple insanlar bu sloganı duyunca çok da garipsememiştir. Çünkü zaten günlük hayatta oldukça kullandığı bir sözcüğü bir markada görmeleri o markaya dikkatin yönelmesini sağlayacaktır. Bu nedenle markalarda sloganı oluştururken bu duruma dikkat etmiş, insanların aşina olduğu cümleleri seçmişlerdir.

  • Kendi aramızda bile bir iş olsa bunu yapsa yapsa anca Ahmet yapar Mehmet yapar ya da Ayşe yapar Fatma yapar diye konuşuruz. Polisan boya markası da bu duruma dikkat etmiş olmalı ki bu cümleyi slogan olarak tercih etmiştir. Sloganlarında ‘bunu yapsa yapsa Polisan yapar’ şeklinde bu durumu göstermişlerdir.
  • Sevdiklerimizle konuşurken cümlenin sonunda ‘iyi bak kendine’ mutlaka diyoruz. Danone markası da bu durumu markasına slogan olarak entegre etmiştir. Danoneiyi bak kendine‘ sloganı ile ürünlerinin sağlıklı olduğuna vurgu yapmıştır. Bunun yanında kendi aramızda kullandığımız kalıplaşmış bir cümleyi tercih etmiştir.
  • Bir restorana yada başka bir hizmet alırız. Karşımızda ki hizmet veren bir kişi ‘başka bir arzunuz ? ‘ şeklinde sorusu ile karşılaşırsınız. Garanti bankası da hizmet veren bir sektör olarak kalıplaşmış olan ‘başka bir arzunuz ? ‘ sloganını tercih etmiştir.

Argo Kelimelerin Oluşturduğu Sloganlar

Argo kelimeler Günlük hayatta iş hayatı , okul hayatı ya da toplumda çok kullanılmayan kelimelerdir. Ancak bazı markalar argo kelimeleri tercih etmiştir. Argo kelimeler daha çok samimi olduklarımız ya da çok ciddi ciddi olmayan ortamlarda tanıdıklarımız arasında kullanırız. Markalar da bu samimi ortama ayak uydurma şeklinde slogan tercih etmişlerdir.

ad826x90
  • BP petrol markasının ‘ağzı olan konuşuyo‘ sloganı kendi aramızda da çokça söylediğimiz kelimelerden biri. Bir konu hakkında yerli yersiz herkes fikir sununca ‘ağzı olan konuşuyo canım‘ şeklinde bir tepki vermemiz mümkün. BP petrol markası da icraatlerini göstermek adına bu sloganı tercih etmiş olabilir.
  • Bir diğer marka ise ağır abilerin kullandığı argo terimleri benimseyen marka Arko. Marka tıraş sektöründe ki erkek dünyasında ki kelimeleri sloganında yer vermiştir. Genelde çok kullanılan ‘ya bırak onlar hikaye’ şeklinde ki cümleyi marka slogan olarak ‘Erkek adama hikaye gerisi‘ şeklinde uyarlamıştır.
  • Gazlı içecek sektöründe önemli bir marka olan Akmina ise sloganında biraz esprili bir argo sloganı tercih etmiştir. Kendi aramızda heyecanlı birden atılan insanlara ‘gaza geldi hadi hemen yaparsın’ deriz. Bu cümleyi Akmina ‘meyveler gaza geldi’ şeklinde sloganda tercih etmiştir. Bu sloganda hem gazlı içeceklerin meyve çeşitlerine vurgu hem de kendi içimizde ki argo kullanımı esprili bir şekilde yansıttı.

ad826x90
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

İşletmelerin Para Kaybetmelerinin Nedenleri

HIZLI YORUM YAP

r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.