h Dolar 8,4253 %0.02
h Euro 10,2823 %0.02
h BIST100 1.459,57 %0.37
a Öğle Vakti 13:06
İstanbul 22°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Nasıl Marka Olurum?

ad826x90
ad826x90

Nasıl Marka Olurum ? son zamanlarda bir çok sektörde karşımıza çıkan markalar biz girişimcilere son zamanlarda bu soruyu sordurmaya başladı . Yüksek dinamizmin olduğu günümüz iş dünyasında marka olmuş firmaları izlemek stratejik bir öneme sahiptir . Zamanlı , güncel ve güvenilir bir bilgi işletmeler açısından fırsatları görebilmek ve tehditlere karşı tedbir alma bağlamından birer erken uyarı sistemi görevi görmektedir . Bütün bu sebeplerden yola çıkarak , günümüz modern işletmecilik anlayışında markaları izleme verileri son derece kritik bir rol üstlenmekte.

Peki Markayı Nasıl İzlerim ?

1-) Gelişmeleri Takip Etmek

Bir marka olmak istiyorsunuz ama yola nasıl başlayacağını bilmiyor musunuz ? İlk olarak izlenilen markaların gelişmeleri mutlaka izlenmeli , markalar hakkında ki gelişmeler not edilmeli , markaların satış yöntemleri iyi analiz edilmelidir . Biraz daha açık bir şekilde yeni bir girişimcisiniz ve marka olmak adına yola çıkıyorsunuz , yapmak istediğiniz sektörde ki öncü markaların faaliyetleri , satış becerileri , sosyal medya yönetimi çok iyi bir şekilde incelenip takibi yapılmalıdır. Tabi birebir olmamak şartıyla ! kopya bir marka yerine özgün bir marka olmak sizi daha çok ön plana çıkaracaktır.

2-) Faaliyetleri İzlemek

Bir diğer önemli hususlardan biri de markaların faaliyetlerini izlemek ! Peki faaliyetleri izlemek derken ? markalar hakkında gelişmeleri takip ettikten sonra sırada harekete geçme vakti geldi . Nedir bu faaliyetler ?

  • Oluşturacağınız markanın sektörü ile ilgili mutlaka fuarlara katılmanız sizi 3-0 önde başlatacaktır.
  • Diyelim markanız oluştu rekabet sürecindesiniz , rakiplerinizin ürünlerini satın alarak kıyas yapabilme , kendi ürünlerinizi üzerinde arge çalışması yapabilme , farklı fikirlere sahip olabilme konusunda bu yöntemle başarıya ulaşmanız mümkün
  • Rakiplerin ürünlerini satın aldık az çok bir şeyler oturmaya başladı , peki rakip markaların kar zarar durumunu merak edip fikir sahibi olmak isterseniz doğru yoldasınız çünkü rakiplerin raporlarını izlemek size avantaj katacaktır.
  • Bir diğer hususta markaların çalışanları ile görüşüp bilgiler edinim sağlanabilir nasıl ya bu bilgi kaçırma değil mi ? sorularına cevap olarak tabi ki etik olmayan bilgilerin ele geçirilmesi asla doğru değil bu maddede ki husus çalışanların motivasyonu , çalışanların işe bağlığı, şirkete değer katan çalışanların özelliklerini daha iyi anlamak asıl amaç olmalıdır.
  • Sırada ki süreç ise markaların dağıtım kanallarını izleme hususudur. Yani nedir bu dağıtım kanalı ? Ürün yada hizmet üreten bir markanın üreticiden tüketiciye ulaşana kadar izlediği süreç olarak karşımıza çıkar.
  • Faaliyetleri izleme konusunda nasıl marka olurum ? sorusunun cevaplarına ulaşırken en önemli son husus ise kesinlikle incelenen markaların reklam, tanıtım ve tutundurma işlemlerini izleme, her konuda olduğu gibi bu konuda da özgün olmanız sizi farklı kılacak ve kolayca öne çıkmanızı sağlayacaktır.

3-) Müşteri

Markanızın tek bir patronu varsa o da müşteridir . Sizin markanıza değer katan patronunuz yani müşterileriniz için müşteri danışma paneli oluşturmanız markanıza değer katacaktır . Danışma paneli müşterilerle ilişki kurulması hususunda müşterilerin tutum ve düşüncelerinin markaya ulaşması konusunda çok önemli bir departmandır. Burada ki amaç belirlenen bir zaman diliminde müşterilerinin markanın araştırma yapan çalışanına yada kurumuna bilgi vermesi ve müşteri ile oluşturulan ilişkilerdir.

ad826x90

ad826x90
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Müşteriye Bir Ürünü Nasıl Pazarlarım ?

HIZLI YORUM YAP

r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.