İstemsizce Dilimize Dolanan Markalar

Hayatımıza bir çok sektörde sayısız şekilde giren marka çok fazla. Ama öyle bir markalar var ki istemsizce dilimize dolanan markalar olarak karşımıza çıkıyor. Kendi kendinize acaba hangi markalar ya bunlar ? diyebilirsiniz. Siz de bu yazıyı okuduğunuza aa evet!! gerçekten bunları söylüyoruz diyeceğinizi tahmin eder gibiyiz.

İşte İstemsizce Dilimize Dolanan Markalar

Ülker Çikolatalı Gofret

girişim.com.tr ülker çikolatalı gofret

Aranızda Ülker çikolatalı gofret sevmeyen var mı ? Mutlaka yoktur. Bir dönem hayatımıza hızlı bir şekilde bu soru ile giren Ülker çikolatalı gofret tartışmasız dilimizden düşmedi. Herhangi bir markete, bakkala girip gözümüze çarpan lezzetli bu gofreti başka bir isimle istemek ya da bir market sorumlusuna ‘acaba Ülker çikolatalı gofret hangi reyonda !’ sorusuna alternatif üremek neredeyse imkansız. Ülker çikolatalı gofret bu girişim ve pazarlama yöntemiyle bizlerin literatürümüze girmesi yönünde oldukça başarılı bir amaca ulaşmak oldu.

Selpak

girişim.com.tr selpak

Aramızda hangimiz ‘Şu mendili uzatır mısın ?’ sorusunu soruyor. Neredeyse hiçbirimiz. Bir mendile ihtiyacımız olduğunda ‘Acaba sende sende selpak var mı ? ‘ ya da ‘Selpağı bana uzatır mısın?’ gibi sorular ile karşılaşmamız daha mümkün. Selpak markası bu yönüyle hayatımıza giren bir başka bir marka olarak karşımıza çıkıyor.

Calgon

girişim.com.tr calgon

Tartışmasız ‘Calgon‘ yerine başka bir terim bulmamız çok düşününce bulması çok zor. Hiç birimiz ‘ Şu kireç önleyiciyi verir misin ?’ ya da ‘Gelirken kireç önleyici alsana’ büyük ihtimalle demiyoruz. Calgon markası istemsizce dilimize dolaşan markalar arasında en başarılı örneklerden biri.

Pronto

girişim.com.tr pronto

Hijyen açısından en önemli markalardan biri olan ‘Pronto‘ günlük hayatta sıkça kullandığımız markalardan biri oldu. Yüzey temizleyici ihtiyacımız olduğunda aynı ‘Calgon‘ örneğinde ki gibi ‘Bana prontoyu uzatır mısın?’ ‘Yerleri temizlememiz lazım ‘Pronto‘ alalım gibi dilimize dolaşan başka bir marka olarak karşımıza çıkıyor.

Aygaz

girişim.com.tr aygaz

Bir düşünelim hangimiz acaba ocağı açsana diyoruz. Belki de çok az bir yüzdeye sahip kısım. Genellikle ‘Şu aygazı açsana’ , ‘Aygazda yemek var’ veya ‘Aygaz yanıyor!! ‘ şeklinde cümlelerle sıkça karşılaşmışızdır. Aygaz sadece bir gaz markası olarak bilinse de ocak kavramının yerine geçmesi marka olma ve reklam olma yönünde tartışmasız en başarılı örneklerden biri olarak karşımıza çıkıyor.

Örneklerden sonra kendi kendimize bir durup düşündüğümüzde evet bu markaları gerçekten istemsizce söylediğimizin kesinlikle farkına varmışızdır.

Siz de yeni oluşturacağınız markayı belki de başarılı bir şekilde piyasaya sürdükten sonra literatürümüze giren bir marka olarak sağlam adımlar atabilisiniz.

YORUMLAR

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Girişimcisini Zengin Eden 4 Basit Fikir

HIZLI YORUM YAP


Forum(Yakında)
Galeri
Video

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.

Özgün İçerik ve Makaleleriyle GİRİŞİM. #girişim'e üye olun

Zaten üye misiniz ? Buraya tıklayarak Üye girişi sağlayabilirsiniz.

Özgün İçerik ve Makaleleriyle GİRİŞİM. #girişim'e giriş yapın

Henüz üye değil misiniz ? Buraya tıklayarak Üye olabilirsiniz.