Müşteriye Bir Ürünü Nasıl Pazarlarım ?

Müşteriye Bir Ürünü Nasıl Pazarlarım ? Son zamanlarda işletmelerin en çok üzerinde durduğu konulardan biri. Kontrolü en güç çevre elemanlarından birisi müşterilerdir. Her geçen gün artan firma ve piyasaya giren yeni ürünler ile müşteriler oldukça çok sayıda seçenek ile karşı karşıya kalmaktadır. Ancak artan firma ve ürün sayısına karşılık, müşteri sayısı aynı hızda artmamaktadır.

Aynı zamanda müşteri için değer yaratılması ve müşteri ilişkileri kurulması en önemli detaydır. Bunun nedeni müşteriye değer sağlayan bir ürünü piyasaya sunduğunuzda acaba satılırmı ? sorusu zihinlerde canlanmayacak. Müşteriye değer yaratan ürünler ile satışlar çok üst seviye gelirken müşteri memnuniyeti bu durumun sonucunda ortaya çıkacaktır.

Bu durum firmaların hayatta kalmak için birbirleri ile yarıştığı zorlu bir rekabet ortamını doğurmaktadır. Müşteri ihtiyaçlarını karşılamak suretiyle, müşteri tatminini amaçlayan firmalar, müşterilerinin istek ve ihtiyaçlarını belirlemek durumundadırlar.

Bu nedenle, günümüz pazar koşullarında pazarlama yönetimleri, müşteri ihtiyaçlarını tespit edebilmek için veri tabanları oluşturmakta, birebir müşteri ilişkileri tahsis etmeye çalışmaktadır.

İşletmelerin, işlemlerini gerçekleştirebilecekleri 5 çeşit müşteri pazarı bulunmaktadır. Kısaca bu pazarlar ve kapsamları şu şekildedir:

Tüketici pazarları: Ürün ve hizmetleri, kişisel tüketim amacıyla satın alan bireylerden ve hane halkından oluşmaktadır.

Üretici pazarları: Ürün ve hizmetleri kendi üretim süreçleri için satın alanlardan oluşmaktadır.

Satıcı pazarları: Ürün ve hizmetleri belli bir kar marjıyla yeniden satmak için alan işletmelerden oluşan pazarlardır.

Hükümet Pazarları: Kamu hizmeti üretmek veya bu ürün ve hizmetleri ihtiyaç duyan kişilere transfer etmek için ürün ve hizmetleri alanlardan oluşmaktadır.

Uluslararası Pazarlar: Yabancı tüketicileri, üreticileri, satıcıları ve hükümetleri içine alan, yurtdışında bulunan alıcılardan oluşan pazarlardır. Her bir pazar, işletmeler tarafından üzerinde önemle durulması gereken kendine has özelliklere sahiptir.

İşletmelerin faaliyet göstereceği pazar hedefini iyice belirlemelidir. Yol haritası çizdikten sonra Müşteriye Bir Ürünü Nasıl Pazarlarım ? sorusunu cevaplar kendiliğinden gelecektir.

YORUMLAR

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Kariyer Yönetimi ve Planlama

HIZLI YORUM YAP


Forum(Yakında)
Galeri
Video

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.

Özgün İçerik ve Makaleleriyle GİRİŞİM. #girişim'e üye olun

Zaten üye misiniz ? Buraya tıklayarak Üye girişi sağlayabilirsiniz.

Özgün İçerik ve Makaleleriyle GİRİŞİM. #girişim'e giriş yapın

Henüz üye değil misiniz ? Buraya tıklayarak Üye olabilirsiniz.